היום ה-19 למלחמה – כמה כותרות מה-CNN שכדאי להכיר

    איתי גדסי No Comments on היום ה-19 למלחמה – כמה כותרות מה-CNN שכדאי להכיר

    למה בעצם לא נכנסים לעזה? אלו הכותרות מערוצי התקשורת בארה"ב שממש כדאי לנו להכיר. מה ביידן ביקש מנתניהו בביקורו? האם לישראל אכן ישנה תוכנית סדורה למיטוט החמאס? וכיצד תסתיים המערכה?

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גורמים אמריקאים רשמיים אומרים כי הנשיא ביידן עודד את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בשיחותיהם האחרונות לחשוב כיצד תתפתח כניסה קרקעית כזו ומה תהיה אסטרטגיית היציאה, "ביידן ביקש מנתניהו לפעול מהראש ולא מהלב".

    בכירים אמריקאים טוענים שלישראל אין תוכנית פעולה מסודרת למיטוט חמאס וכי התוכנית חצי אפויה ועלולה להוביל לכיבוש עקוב מדם ולהתבוסס בעזה ללא הגבלת זמן. דברים דומים אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון בקול חי.
    יועצי צבא ארה"ב שנשלחו לישראל מציעים לקחים שנלמדו במיוחד מפלוג'ה ב-2004, אחד הקרבות העקובים מדם של מלחמת עיראק.

    במקום לפתוח בהתקפה קרקעית בקנה מידה מלא על עזה, שעלולה לסכן בני ערובה, אזרחים ולעורר עוד יותר את המתיחות באזור, יועצי צבא ארה"ב מציעים לישראלים להשתמש בשילוב של תקיפות אוויריות מדויקות ופשיטות מבצעיות מיוחדות ממוקדות לחילוץ בני ערובה, איתור מודיעין וחיסול טרוריסטים ותשתיות טרור.

    הם מסתמכים על אסטרטגיות שפותחו במהלך הקרב לכיבוש מוסול מידי דאעש, שהתבססה על כוחות מבצעים מיוחדים. בדומה לחמאס, דאעש בנה מנהרות ברחבי מוסול והשתמש באזרחים כמגן אנושי, והמאבק להשתלטות על העיר היה קשה וממושך יותר מהצפוי.

    כל זאת עוד לפני ההשלכות האזוריות

    בארה"ב אומרים כי הלגיטימציה הבינלאומית שישראל מקבלת כעת עלולה להתערער בפעולה קרקעית ארוכה בעזה ולערער את השלום האזורי והגלובלי אם חיזבאללה יצטרף למערכה באופן רשמי.

    סגנית הנשיא קמלה האריס אומרת כי "הדבר היחיד שאני יכולה לדווח לכולכם הוא שאנחנו עובדים, והנשיא שלנו עובד ללא לאות ומסביב לשעון", שר ההגנה לויד אוסטין מדבר מדי יום עם שר הביטחון הישראלי יואב גלנט על הצרכים והאסטרטגיה הצבאית של ישראל.

    נקודת הדיון העיקרית היא כיצד רשת המנהרות הענפה שבנה חמאס בתוך עזה תסבך פלישה קרקעית, להסתובב בשטח עוין ולהיות ברווז במטווח כשבכל רגע יכול לצאת טרוריסט מאחת המנהרות עם טיל נ"ט. "בלי אסטרטגיית יציאה זה נהיה מכוער מהר".



    0 תגובות